Zabiegi z użyciem prądów są bardzo popularną metodą leczniczą,stosowaną w fizykoterapii.W zależności od schorzenia i potrzeb stosuje się prądy o różnej częstotliwości i natężeniu.Głównym celem zastosowania prądów w fizykoterapii jest pobudzenie przepływu krwi, zniwelowanie stanu zapalnego, pobudzenie procesu regeneracji, redukcja bólu.

Do grupy prądów leczniczych zaliczamy:

JONOFOREZĘ-czyli zabieg z użyciem prądu stałegu, który wspomaga wchłanianie substancji leczniczej w głab tkanek.Do zabiegu wykorzystuje się diody nałozone na wilgotną skórę (zazwyczaj na mokrą gazę).Przed zabiegiem na skórę nakłada się preparat leczniczy.Podczas zabiegu odczówalne jest lekkie kłócie.Odzczucie to jest efektem pobódzenia krwi i przepływu prądu między diodami.

Zabieg powinien być wykonany w seriach ,czas jednego zabiegu to około 10min.

Zastosowanie to:zwyrodnienie stawów,nerwobóle, zrastające kości.

GALWANIZACJA-zabieg bazujący na przepływie prądu wygenerowanego przy użyciu dwóch elektrod (czynnej i biernej).Zabieg powoduje pobudzenie krążenia,przyspieszenie metabolizmu,redukcję tkanki podskórnej,zwiększenie napięcia mięśni,poprawę dotlenienia tkanek.

Galwanizację dzielimy na :

galwanizację anodową – działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie

galwanizację katodową – zwiększa ukrwienie (rozszerzenie naczyń krwionośnych).

zastosowanie galwanizacji:

• zwyrodnienie stawów kończyn i kręgosłupa,
  • nerwobóle,
  • zapalenia w obrębie układu nerwowego,
  • choroby neurologiczne,
  • choroby i zaburzenia układu krążenia obwodowego,
  • zanikanie mięśni, porażenia wiotkie,
  • kontuzje stawów, mięśni, ścięgien.

PRĄDY DIADYNAMICZNE-) są to prądy stosowane w fizjoterapii. Inaczej nazywane są również prądami Bernarda. Zaliczane do prądów o niskiej częstotliwości, które poprzez serie impulsów, wywołują określone reakcje organizmu. Są one oparte o sinusoidę 50 Hz. Ze względu na łatwość wytworzenia prądu o takim kształcie – są znane praktycznie od początków elektroterapii i z powodzeniem wykorzystywane w leczeniu wielu schorzeń.

Zastosowanie prądów diadynamicznych:

• MF – działa pobudzająco i odżywia tkanki
  • DF – działa znieczulająco i rozluźniająco na mięśnie, dlatego często stosuje się go w pierwszej kolejności
  • RS  – stosowany do elektrostymulacji mięśni zdrowych lub nieznacznie uszkodzonych
  • CP – obniża napięcie mięśniowe i zwiększa ukrwienie
  • LP – działa przeciwbólowo
  • MM – stosowany do elektrostymulacji mięśni zdrowych lub nieznacznie uszkodzonych

PRĄDY INTERFERENCYJNE-to terapia polegająca na krzyżowaniu dwóch niezależnych obwodów z prądem o różnych częstotliwościach. Elektrody układa się na planie kwadratu, tak by interferencja zachodziła w uszkodzonym obszarze, tworząc w tym miejscu elektryczny bodziec leczniczy. Stosuje się do tego prądy średniej i niskiej częstotliwości. Podstawową zaletą prądów interferencyjnych jest możliwość dotarcia do głębszych tkanek niż w przypadku innych rodzajów elektroterapii.

Głównym celem zastosowania prądów interferencyjnych jest: zwiększenie przepływu w tkankach,zmniejszenie bólu,stymulacja mięśni.

CENA ZABIEGU W ZALEŻNOŚCI OD JEGO RODZAJU : 20ZŁ/10min

ZAPRASZAMY DO SALONU